Glosso stemt uitstekend met Clubraces

 Terwijl de gemeenteraadsverkiezingen op een hoogtepunt zaten mochten er tijdens de traditionele Clubraces ook stemmen worden uitgebracht op één of meerdere favorieten. De persoonlijke keuze alvast op het aantal deelnemers die weer massaal langsheen de inschrijvingstafel kwamen gereden. De kaap van honderd deelnemers werd net niet overschreden. En dus werd de strijd aangegaan met negenennegentig piloten die netjes over twee dagen hun ding kwamen doen om voor één dag in de spotligts te mogen staan. Verdeeld over zes klassen werd net zoals tijdens de vorige Clubraces keurig gestreden en dat zorgde voor een uitbundige stemming als afsluiter van een mooi en druk seizoen op de Glosso omloop.

In de klasse A tot 1600cc zat Nick Thielemans ( Citroën Saxo ) al meteen in het goede ritme door in de eerste reeks de snelste tijd achter zijn naam te schrijven. Stephan Willemse             ( Citroën Saxo ) volgde netjes op kleine afstand. Ook in de tweede en derde reeks hield Thielemans het tempo hoog door opnieuw met mooie chrono’s te staan pronken. Enkel Robbe Van Den Brand ( Mitsubishi Colt ) en Harry Van Dooren ( Opel Corsa ) bleken net iets sneller te zijn geweest. Evenwel mocht Thielemans in de A – finale vanop de beste plaats van start gaan. Van Dooren en Willemse konden het hoge tempo van Thielemans niet aan en streden dan maar meteen voor de plaatsten twee en drie. Thielemans ging met grote voorsprong uiteindelijke als snelste over de meet voor Harry van Dooren en Stephan Willelmse.

Peter Govaerts ( Toyota Celica ) zette in de klasse B meteen de toon met een snelle tijd als resultaat. Maar ook Bart Jan De Visser ( Renault Clio ) en Bert Geudens ( Peugeot 206 ) zaten goed vooraan. En plots was daar Ivan Lievens ( Volkswagen Kever ) die zich netjes een weg baande aan de boven zijde van het peloton. Lievens hield het tempo hoog door in de daarop volgende reeksen opnieuw met snelle tijden te staan pronken en dat leverde hem meteen de beste plaats op in de A – finale. Lievens was het snelst weg en kreeg al snel bezoek van Peter Govaerts in de snelle Toyota Celica en Geert Geudens ( Peugeot 206 ). Ricardo Wijkhuis         ( Opel Corsa ) kwam even aan de leiding rijden toen Lievens de passage maakte langsheen de jokerronde. Maar Lievens was net iets sneller en reed doordacht en knap naar de overwinning voor Ricardo Wijkhuis en Bert Geudens ( Peugeot 206 ) die als derde mee op het podium mocht staa

In de klasse C + 2000 cc stond er gedurende het hele weekend geen maat op de snelle Senne Vaesen ( BMW E36 ). De BMW rijder hield er een zeer hoog tempo op na. En de droge Glosso omloop zorgde er telkens weer voor dat Vaesen nooit in gevaar kwam. Enkel Joffrey Ooms  ( BMW E36 ) en Thomas Verschooren ( Toyota Glanza ) kwamen met regelmaat van de klok vuur aan de lont steken. Vaesen kreeg in de A – finale de beste plaats en nam meteen iedereen op sleeptouw. Enkel Thomas Verschooren in de kleine Toyota kon in het spoor van Vaesen blijven. Maar de motor  van Verschooren’s Toyota ging vroegtijdig  stuk waardoor het een makkelijke winst werd voor Vaesen. Joffrey Ooms nam dan maar een optie richting het podium en ging een onderlinge strijd aan met Bart Govaerts ( BMW E36 ). Vaesen mocht netjes op de hoogste podiumtrede gaan staan voor Joffrey Ooms en Bart Govaerts.

Bij de klasse E ( competitie wagens ) trok Matthy Verkuringen ( BMW E92 ) een rode draad doorheen het weekend. Met tweemaal een snelste chrono was hij na twee reeksen al zeker van een plaats in de A – finale. Maar ook Johnny Verkuringen ( BMW E36 M3) en Robbe Goris    ( Opel Corsa D ) zaten goed vooraan mee te draaien. Brent Verkuringen (BMW E 46 ), winnaar van de B – finale, was het snelst weg bij het doven van de startlichten. Doch vond Matthy Verkuringen alsnog een klein gaatje om naar de leiding te gaan voor Johnny Verkuringen. Inmiddels wist Davy Wynants ( Seat Ibiza ) zich een weg naar voor te banen. Wynants ging richting de jokerronde en dat was de kans voor Matthy Verkuringen om de leiding over te nemen en zich te verzekeren om als snelste over de meet te gaan. Brent Verkuringen ging als tweede over de meet voor Davy Wynants die met de kleinste wagen mee op het podium mocht stappen.

Bij de dames ( klasse D) was Anja Van Beers ( Renault Clio ) het snelst in de reeksen. Waardoor de beste plaats voor haar in de A – finale werd weerhouden. Van Beers was goed uit de startblokken gekomen maar daar kreeg ze al snel het gezelschap van Kim Hermans                              ( Subaru Impreza ). Van Beers en Hermans kwamen met elkaar hard in contact waardoor een goed gevolgde Indy Scharloo ( Ford Fiesta ) de leiding over nam en deze stevig vast hield tot aan de zwart wit geblokte vlag. Hermans wist overeind te blijven met een zwaar gehavende Subaru en ging als tweede over de meet voor Sientje De Doncker ( Rover MG ).

Victor Vranckx ( Super Car LITE Rx2) won de mini strijd makkelijk in de klasse F. Vranckx kwam nooit in gevaar ondanks aandringen van Dirk Lambrechts ( Subaru Impreza ) en Jenthe Lambrechts ( Subaru Impreza ). De finale was dan ook een makkelijke opdracht voor Vranckx die hij met grote en spectaculaire voorsprong won. Dirk Lambrechts werd tweede voor Jenthe Lambrechts die plaats drie kreeg toebedeeld.

Tekst en foto’s: P. Claesen